miercuri, 27 mai 2009

prof. Shian Wei Choo (China), despre finanţarea cercetării şi criza economică - interviu de Diana Manea








Interviul a fost realizat pentru www.StiintaAzi.ro de Diana Manea, studenta la management financiar la Niels Brock Business College in Copenhaga. Diana este absolventă a C.N. "Roman Vodă" din Roman, jud. Neamţ, şi a fost elevă-trainer în Programul "Liderii Mileniului Trei".

duminică, 10 mai 2009

Miclea: "Nu facem legi ca sa ne masăm eul; facem legi ca sa rezolvam probleme!..."




Q. Unii oameni ai sistemului spun că problema acestor legi e ca sunt fanteziste pe unele sectiuni la situatia actuala din invatamantul romanesc.

A. Acestia sunt oamenii care sufera de miopie intelectuala. O legislatie e buna daca modifica realitatea in sensul dorit, nu daca doar consemneaza statu-quo-ul. Legea invatamantului din 1995 a pornit cu aceasta mare greseala: sa nu fie prea radicala, sa consfinteasca prin lege ceea ce era deja in realitate. Efectul a fost ca imediat dupa promulgare a devenit inactuala, iar apoi a fost modificata de 34 de ori ca sa tina pasul cu realitatea! Oare chiar nu vrem sa invatam nimic din aceasta experienta? Sa mai adaug ca legislatia propusa are la baza o diagnoza, un pact politic, o strategie asumata de actorii sociali si analiza comparativa a legislatiilor actuale din mai multe tari.

[...]

luni, 4 mai 2009

Preşedintele României, în numele clasei politice: AM GREŞIT!


COMUNICAT DE PRESĂ
(04 mai 2009)

REF: Declaraţie de presă a preşedintelui României
Preşedintele României, Traian Băsescu, a susţinut luni, 04 mai a.c., la Palatul Cotroceni, o declaraţie de presă, pe teme de actualitate.

Vă prezentăm textul declaraţiei de presă (http://www.presidency.ro/?_RID=):

“Bună ziua,

Doresc să mă refer la câteva probleme de actualitate şi să exprim punctul de vedere al Preşedinţiei legat de cele trei evenimente. Este vorba de greva din educaţie [...]. Primul aspect este legat de acţiunile de protest ale cadrelor didactice. Aş începe cu menţiunea că aceste acţiuni de protest sunt rezultatul unor decizii ale clasei politice şi nu a unor decizii ale elevilor şi părinţilor. De aceea, apreciez că discuţiile, disputa între sindicatele profesorilor şi elevi şi părinţi, pe de altă parte, este inutilă. Această dispută trebuie mutată, dacă tot trebuie să existe, între profesori şi politicieni. Inclusiv eu am promulgat Legea salarizării cadrelor didactice şi îmi asum, alături de clasa politică, eroarea acestui act. Nu trebuie să-i transformăm pe copii, pe elevi, pe studenţi în victimele actuale ale crizei economice şi globale. Cred că avem cu toţii datoria să-i protejăm. Şi poate în primul rând profesorii sunt cei care trebuie să-i protejeze pe copii. Rugămintea mea este să nu se transforme dreptul constituţional la grevă într-un drept de a afecta negativ vieţile a sute de mii de copii. Aş vrea să fac precizarea că îmi asum, alături de toată clasa politică, eroarea promulgării noii legi de salarizare a profesorilor. Este o lege care, urmare a evoluţiei crizei, nu a mai putut fi aplicată. Vă asigur că aş fi avut toată bunăvoinţa şi dorinţa ca această lege să fie aplicată. Dar la ora la care s-a promulgat legea nimeni nu evalua situaţia dificilă generată de criza economică.

[…]

Of Competence: Lucian Sârb, @ Euronews