REZULTATE WORKSHOP 28 august 2010:
I. LIDER
· Patriot: binele tarii este prioritar
· Exemplu pentru ceilalti
· Educat (academic & bune maniere)
· Bun manager
· Competent
· Responsabil
· Cinstit
· Integru
· Onest
· Obiectiv
· Vizionar
· Inovativ
· Autentic
· Carismatic
· Abilitati de comunicare si networking
· Asigura continuitate si stabilitate
II. MESAJE CĂTRE "Generaţia NEXT"
1. Educatie
· Training pentru profesori
· Schimb de experienta intens cu licee si facultati straine
· Promovarea proiectelor educationale romanesti in strainatate
· Facilitarea schimbului de experienta intre tineri din tari diferite
· Educatie non-formala
· Sistemul universitar
· Libertate de alegere a cursurilor
· Investitii in cercetare
· Mai multe burse, premii
· Credibilitate a profesorilor
· Cursuri “pe bune” pentru profesori
2. Social
· Asigurarea unui loc de munca
· Voluntariat obligatoriu
· Mediatizarea intense a actiunilor de voluntariat, ONG-urilor si educatiei non-formale
3. Politic
· “Va vreau alaturi de mine!”
· Promovarea generatiei NEXT ca Valoare si Resursa
· Accesul tinerilor la orice nivel al autoritatilor locale si nationale; sustinerea acestora
· Comunicare, parteneriat cu tinerii
· Implicarea directa si dinamica in politica a tinerei generatii prin programe organizate (ex: participarea la sesiuni parlamentare si interactiunea cu politicieni)
· Viata politica = voluntariat
· Reformarea eficienta a statului
· Creem institutii (scoala, sanatate, justitie, politie) pentru dezvoltarea unei societati bazate pe VALORI: Integritate, responsabilitate, cinste, simt civic
· Reforma in educatie si sistemul sanitar: stabilirea unor baze solide pentru a sustine reformele
· Responsabilizarea mass-media
III. ROMÂNIA ÎN LUME
1. Relatii Internationale
· Fructificarea pozitiei geo-strategice
· Dezvoltarea Romaniei si promovarea pe plan extern
· Un pact socio-economic local cu Serbia, Moldova, Republica Ceha, Polonia si Ucraina
· Implicarea Romaniei in U.E. si NATO (dam inapoi, nu numai primim)
· Parteneriate cu alte tari (economic, militar)
· Re-aducerea Romaniei in Europa (am aderat, dar nu ne-am integrat)
· Aderare la spatiul Schengen
· Neutralitate in conflicte armate
· Contribuim la programele de imbunatatire a situatiei Africii (dezvoltare durabila)
· Implicare: rol important in exenimentele internationale
2. Romanii din diaspora
· Romanii de pretutindeni sunt ai Romaniei
· Consolidarea si interconectarea comunitatilor de romani
3. Promovare
· Promovarea valorilor autentice romanesti in lume
· Promovarea mostenirii spirituale
· Actiuni ferme impotriva descriminarii
· Branding de tara: constientizarea si rezolvarea problemei rromilor
· Patriot: binele tarii este prioritar
· Exemplu pentru ceilalti
· Educat (academic & bune maniere)
· Bun manager
· Competent
· Responsabil
· Cinstit
· Integru
· Onest
· Obiectiv
· Vizionar
· Inovativ
· Autentic
· Carismatic
· Abilitati de comunicare si networking
· Asigura continuitate si stabilitate
II. MESAJE CĂTRE "Generaţia NEXT"
1. Educatie
· Training pentru profesori
· Schimb de experienta intens cu licee si facultati straine
· Promovarea proiectelor educationale romanesti in strainatate
· Facilitarea schimbului de experienta intre tineri din tari diferite
· Educatie non-formala
· Sistemul universitar
· Libertate de alegere a cursurilor
· Investitii in cercetare
· Mai multe burse, premii
· Credibilitate a profesorilor
· Cursuri “pe bune” pentru profesori
2. Social
· Asigurarea unui loc de munca
· Voluntariat obligatoriu
· Mediatizarea intense a actiunilor de voluntariat, ONG-urilor si educatiei non-formale
3. Politic
· “Va vreau alaturi de mine!”
· Promovarea generatiei NEXT ca Valoare si Resursa
· Accesul tinerilor la orice nivel al autoritatilor locale si nationale; sustinerea acestora
· Comunicare, parteneriat cu tinerii
· Implicarea directa si dinamica in politica a tinerei generatii prin programe organizate (ex: participarea la sesiuni parlamentare si interactiunea cu politicieni)
· Viata politica = voluntariat
· Reformarea eficienta a statului
· Creem institutii (scoala, sanatate, justitie, politie) pentru dezvoltarea unei societati bazate pe VALORI: Integritate, responsabilitate, cinste, simt civic
· Reforma in educatie si sistemul sanitar: stabilirea unor baze solide pentru a sustine reformele
· Responsabilizarea mass-media
III. ROMÂNIA ÎN LUME
1. Relatii Internationale
· Fructificarea pozitiei geo-strategice
· Dezvoltarea Romaniei si promovarea pe plan extern
· Un pact socio-economic local cu Serbia, Moldova, Republica Ceha, Polonia si Ucraina
· Implicarea Romaniei in U.E. si NATO (dam inapoi, nu numai primim)
· Parteneriate cu alte tari (economic, militar)
· Re-aducerea Romaniei in Europa (am aderat, dar nu ne-am integrat)
· Aderare la spatiul Schengen
· Neutralitate in conflicte armate
· Contribuim la programele de imbunatatire a situatiei Africii (dezvoltare durabila)
· Implicare: rol important in exenimentele internationale
2. Romanii din diaspora
· Romanii de pretutindeni sunt ai Romaniei
· Consolidarea si interconectarea comunitatilor de romani
3. Promovare
· Promovarea valorilor autentice romanesti in lume
· Promovarea mostenirii spirituale
· Actiuni ferme impotriva descriminarii
· Branding de tara: constientizarea si rezolvarea problemei rromilor
Un workshop incredibil! Multumim mult pentru acest articol!
RăspundețiȘtergereEliza Chirila:)