marți, 10 noiembrie 2009

10 noiembrie. Cecertare SAR, pe Ziare.com: "Şcoala românească produce analfabeţi funcţional"











Şcoala românească produce "analfabeţi funcţional"

Elevii romani ajung sa resimta scoala ca pe un chin, din cauza metodelor vechi de predare, a programei incarcate si a manualelor ticsite de informatii.

Potrivit unei cercetari publicate de Societatea Academica Romana, elevii pricep tot mai greu, sau chiar deloc, matematica, fizica si chimia. Expertii universitari sunt de parere ca din cauza modului de predare, scoala romaneasca produce "analfabeti functional". Manualele sunt ticsite de informatii grele si inutile care plictisesc si obosesc elevul.

Metodele de predare sunt si ele invechite, iar corpul profesoral este imbatranit. In plus, elevii stau la scoala mai mult de 30 de ore pe saptamana, la care se adauga alte ore necesare pregatirii temelor, sustine studiul realizat de 29 de specialisti de top din invatamant si cercetare, citat de Adevarul.

Marea problema a invatamantului romanesc ar fi, potrivit prof. univ. dr. Nicolae Zamfir, presedintele Societatii Romane de Fizica si membru corespondent al Academiei Romane, faptul ca elevul nu intelege utilitatea materiei pe care trebuie sa o invete.

Astfel de "analfabeti functional" sunt rezultatul unui sistem de invatamant in care teoria nu a fost niciodata legata cu practica, sustine profesorul.

La orele de fizica, matematica si chimie, elevii nu inteleg si refuza sa invete fara logica materia. Pe de alta parte, profesorii se plang de programa stufoasa impusa de Ministerul Educatiei, care nu le permite sa aprofundeze materia.





http://www.ziare.com/actual/educatie/11-10-2009/scoala-romaneasca-produce-analfabeti-functional-946598

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu