luni, 4 mai 2009

Preşedintele României, în numele clasei politice: AM GREŞIT!


COMUNICAT DE PRESĂ
(04 mai 2009)

REF: Declaraţie de presă a preşedintelui României
Preşedintele României, Traian Băsescu, a susţinut luni, 04 mai a.c., la Palatul Cotroceni, o declaraţie de presă, pe teme de actualitate.

Vă prezentăm textul declaraţiei de presă (http://www.presidency.ro/?_RID=):

“Bună ziua,

Doresc să mă refer la câteva probleme de actualitate şi să exprim punctul de vedere al Preşedinţiei legat de cele trei evenimente. Este vorba de greva din educaţie [...]. Primul aspect este legat de acţiunile de protest ale cadrelor didactice. Aş începe cu menţiunea că aceste acţiuni de protest sunt rezultatul unor decizii ale clasei politice şi nu a unor decizii ale elevilor şi părinţilor. De aceea, apreciez că discuţiile, disputa între sindicatele profesorilor şi elevi şi părinţi, pe de altă parte, este inutilă. Această dispută trebuie mutată, dacă tot trebuie să existe, între profesori şi politicieni. Inclusiv eu am promulgat Legea salarizării cadrelor didactice şi îmi asum, alături de clasa politică, eroarea acestui act. Nu trebuie să-i transformăm pe copii, pe elevi, pe studenţi în victimele actuale ale crizei economice şi globale. Cred că avem cu toţii datoria să-i protejăm. Şi poate în primul rând profesorii sunt cei care trebuie să-i protejeze pe copii. Rugămintea mea este să nu se transforme dreptul constituţional la grevă într-un drept de a afecta negativ vieţile a sute de mii de copii. Aş vrea să fac precizarea că îmi asum, alături de toată clasa politică, eroarea promulgării noii legi de salarizare a profesorilor. Este o lege care, urmare a evoluţiei crizei, nu a mai putut fi aplicată. Vă asigur că aş fi avut toată bunăvoinţa şi dorinţa ca această lege să fie aplicată. Dar la ora la care s-a promulgat legea nimeni nu evalua situaţia dificilă generată de criza economică.

[…]

Un comentariu:

  1. Oare e cazul sa ne amintim anumite pozitii vis- a-vis de legea salarizarii cadrelor didactice http://stiri.rol.ro/content/view/154713/2/ . Cred ca actualului guvern i se poate aplica fara rezerve provebul romanesc "Cum iti asterni, asa dormi". Din pacate in acest asternut ne avem locul cu totii; sa vedem urmarile altor masuri "anti-criza" geniale luate in acest inceput de an....

    RăspundețiȘtergere