Aproape jumatate dintre romani sunt nemultumiti de sistemul de invatamant si percep o scadere a calitatii invatamantului in ultimii 15 ani, singurii care au o parere mai buna despre sistem fiind actualii elevi sau studenti, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania.
"Numarul romanilor care se declara multumiti de invatamantul romanesc este unul destul de mic, doar 13% din populatia cu varsta peste 15 ani", se arata intr-un studiu realizat de GfK. Potrivit cercetarii, parerile celorlalti sunt impartite relativ uniform intre nemultumire (44%) si o atitudine mai degraba neutra - 31% nu sunt nici multumiti, nici nemultumiti, iar 13% nu au o parere.
"Totusi, comparand scoala de azi cu cea de acum 15 ani, parerile negative se inmultesc. Circa 58% din romanii care au peste 15 ani percep o scadere a calitatii si doar 19% percep, dimpotriva, o imbunatatire", mai mentioneaza specialistii de la GfK.
In plus, persoanele cu educatie superioara sunt mai inclinate sa aiba o atitudine critica fata de invatamantul romanesc actual si fata de modul in care a evoluat in ultimii 15 ani. Sase din zece persoane sunt nemultumite, iar mai mult de sapte din zece considera ca scoala are o calitate mai scazuta decat in trecut.
Cei care sunt acum elevi sau studenti au o parere mai buna decat restul romanilor despre sistemul in care invata. Astfel ca doar un sfert sunt nemultumiti de acest sistem, restul tinzand sa fie neutri (47% nu sunt nici multumiti, nici nemultumiti, iar 9% nu au o opinie).
Pe de alta parte, dintre ceilalti, cei mai critici sunt romanii care au facut scoala in anii '50-'70 (au varsta intre 45 si 64 de ani), iar acum nu au in gospodarie copii de scoala: 51% sunt nemultumiti, iar 67% considera ca scoala romaneasca are o calitate mai scazuta decat in trecut.
Studiul a analizat si parerea romanilor in legatura cu mai multe aspecte concrete ale sistemului de invatamant: numarul de materii, de ore de scoala si de teme pentru acasa, manualele (cantitatea de informatie si limbajul in care sunt scrise), numarul de examene nationale, corectitudinea evaluarii elevilor, nivelul de pregatire si de motivare al profesorilor, sistemul de predare si utilitatea lucrurilor invatate la scoala.
Informatiile provin dintr-un studiu GfK Romania realizat in luna septembrie 2009, cu un esantion de 1.000 de persoane.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu