Sectorul educaţional trebuie să investească în competenţele IT ale tinerilor
("Elevii de liceu nu ştiu să lucreze cu un computer")
Un ultim raport al Şcolii de Afaceri INSEAD relevă o slabă abilitate a europenilor de a concura în economia globală a cunoaşterii din cauza lipsei competenţelor IT corespunzătoare şi a mobilităţii pe piaţa de muncă. Potrivit studiului, 58% dintre angajatori cred că sectorul educaţional nu face destul pentru a-i pregăti pe tineri pentru condiţiile şi cerinţele actuale de la locul de muncă.
O concluzie similară a avut şi sesiunea de simulări IT desfăşurată de ECDL ROMANIA în liceele din capitală ca urmare a deciziei prin care începând cu acest an şcolar absolvenţii de liceu vor susţine proba de Competenţe Digitale la Bacalaureat.
Un ultim raport al Şcolii de Afaceri INSEAD relevă o slabă abilitate a europenilor de a concura în economia globală a cunoaşterii din cauza lipsei competenţelor IT corespunzătoare şi a mobilităţii pe piaţa de muncă. Potrivit studiului, 58% dintre angajatori cred că sectorul educaţional nu face destul pentru a-i pregăti pe tineri pentru condiţiile şi cerinţele actuale de la locul de muncă.
O concluzie similară a avut şi sesiunea de simulări IT desfăşurată de ECDL ROMANIA în liceele din capitală ca urmare a deciziei prin care începând cu acest an şcolar absolvenţii de liceu vor susţine proba de Competenţe Digitale la Bacalaureat.
Conform rezultatelor, mai mult de jumătate dintre elevii claselor a XII-a care au participat la simulările ECDL ar trebui să îşi imbunătăţească abilităţile de utilizare a computerului, aceştia obţinând un punctaj ce îi încadrează la nivelul de utilizator începător sau utilizator mediu. Mai mult de 50% dintre liceenii implicaţi nu se încadrează în nivelul de cunoştinţe minim aferent standardului european de utilizare a computerului, iar aproximativ o treime dintre participanţi au cel puţin un modul la care se încadrează în cel mai scăzut nivel de competenţă.
Sesiunea de simulări a fost organizată în luna noiembrie în peste 70 de licee din Bucureşti cu un număr de 11.099 elevi şi a urmărit programa standard ECDL, similară programei analitice TIC, desfăşurându-se pe patru dintre cele şapte module ECDL: Utilizarea computerului şi organizarea fişierelor, Editare de text, Calcul tabelar şi Informaţie şi Comunicare (Internet).
Învăţarea noilor tehnologii este prioritară într-o societate în continuă schimbare, iar dobândirea competenţelor în IT de către tineri este o condiţie obligatorie pentru a fi capabili să facă faţă cerinţelor tot mai ridicate în competiţia de pe piaţa muncii, care în ultima perioadă a devenit din ce în ce mai instabilă. Totuşi, dovedirea competenţelor şi încrederea in propriile abilităţi nu pot fi asigurate decât prin obţinerea unei certificări la standarde internaţionale.
În această perioadă dificilă, diminuarea interesului şi investiţiei în educaţie şi a trainingului pentru dobândirea de competenţe IT ar putea întârzia capacitatea României de a depăşi diferenţa care o desparte de nivelul celorlalte ţări mai dezvoltate din Europa, şi crea noi dezechilibre în ceea ce priveşte competitivitatea companiilor româneşti. În acest sens, ECDL ROMANIA face apel către toate instituţiile pentru a creşte şi a accelera investiţiile în instruire şi educaţie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu