miercuri, 21 decembrie 2011

Eu, în 2012: "PROTESTATARUL"



PROTEST CIVIC PENTRU CURRICULUM
- scrisoare deschisă -


Destinatari: ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului

secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar, M.E.C.T.S.

directorul general, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar

directorul general, Direcţia Generală Educaţie şi Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii

directorul general delegat, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei


motto:

"Când nu vom mai putea răbda,

Când foamea ne va răscula,

Hristoşi să fiţi, nu veţi scăpa

Nici în mormânt!"

George Coşbuc, Noi vrem pământ

(http://www.romanianvoice.com/poezii/poezii/pamant.php )

"Mohamed suffered a lot. He worked hard. But when he set fire to himself, it wasn't about his scales being confiscated. It was about his dignity."

— Mannoubia Bouazizi, Tunisia

(http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,2101745_2102132,00.html )


Pentru tot ceea ce a însemnat contribuţia sa la schimbarea lumii în care trăim (Piaţa Tahrir, dar şi fenomenul “indignados”, dar şi mişcarea global-virală “Occupy!...”) prestigioasa publicaţie “TIME” a desemnat “protestatarul” drept persoana anului 2011 în lume – „PROTESTATARUL”, ca purtător simbolic de mesaj al nevoii de funcţionare a societăţii şi instituţiilor publice ale acesteia pe baza valorilor fundamentale precum democraţia, statul de drept, transparenţa, competenţa, curajul, onestitatea, tăria de caracter, şi toate celelalte.

Dacă vă interesează, puteţi citi aici argumentele pentru care, în viziunea publicaţiei “TIME”, “protestatarul” este persoana anului 2011 în lume: http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,2101745_2102132_2102373,00.html #ixzz1ghGgYFdu.


În 2012, eu sunt „PROTESTATARUL”. Forma mea de protest este PROTESTUL CIVIC, iar ţinta este cât se poate de specifică: incompetenţa, impostura şi încremenirea în proiect inacceptabile ale instituţiilor şi persoanelor care au obligaţia să pună în fapt TRANSFORMAREA CURRICULARĂ AUTENTICĂ în învăţământul preuniversitar din România. Nu vreau să ştiu cine sunteţi, cu nume şi prenume, şi nu mă interesează foarte tare. Dar vă acuză direct, fără drept de apel faptul că, după aproape un an de la intrarea în vigoare a Legii Educaţiei Naţionale, profesorii, elevii, părinţii, opinia publică în general nu au deja la dispoziţie, ca instrument de lucru pentru anul şcolar 2012-2013 (necum pentru analiza şi feedback-ul atât de necesare într-o întreprindere de asemenea anvergură şi importanţă!...) parametrii celui mai important proiect al transformării de sistem a Educaţiei. Nimic nu vă dă dreptul să jucaţi la ruleta prostiei şi relei-credinţe soarta pe termen strategic a acestei ţări, motiv pentru care veţi avea în persoana mea pe cel mai virulent „PROTESTATAR” pe care vi l-aţi putut imagina vreodată.

Aveţi nevoie de modele curriculare? Iată unul la vedere, cu impact demonstrat - în vigoare din 2004. Nume de cod - “FINLANDA”:

http://www.oph.fi/english/publications/2009/national_core_curricula_for_basic_education

http://www.oph.fi/download/47671_core_curricula_basic_education_1.pdf

http://www.oph.fi/download/47675_POPS_net_new_2.pdf

http://www.oph.fi/download/47672_core_curricula_basic_education_3.pdf

http://www.oph.fi/download/47673_core_curricula_basic_education_4.pdf

http://www.oph.fi/download/47674_core_curricula_basic_education_5.pdf

http://www.oph.fi/download/132551_amendments_and_additions_to_national_core_curriculum_basic_education.pdf

De ce respectivul curriculum are putere de benchmark? Iată de ce:

http://www.businessinsider.com/finland-education-school-2011-12

Sau NU VĂ PASĂ, pur şi simplu?!... Plecaţi, atunci! Daţi-vă demisiile şi ascundeţi-vă repede-repede!... Sunt destui cărora le pasă şi care chiar ştiu ce au de făcut, slavă-domnului!...


De ce în 2012 eu vă sunt "PROTESTATARUL" cel mai acerb cu putinţă?

Deoarece ROMÂNIA PE BUNE ÎNCEPE CU ŞCOALA PE BUNE. Adică, deoarece transformarea autentică a societăţii începe, în mod obligatoriu, cu transformarea istorică a Şcolii ca sistem. Educaţia este, de departe, proiectul public numărul 1 în România. Miza este succesul sau eşecul României în lumea în care trăim, iar focalizarea complexă, şi de lungă durată, a ţării noastre pe transformarea profundă a Educaţiei pe toate palierele sale, într-o manieră fără precedent din 1989 încoace, reprezintă condiţia critică pentru dezvoltarea durabilă a ţării în care trăim. Transformarea curriculară autentică este, în acest moment, proiectul cel mai urgent şi important al transformării de sistem a Educaţiei în România. Şi de acest proiect fundamental nu aveti voie să vă bateţi joc, aşa cum faceţi acum.

Să vă fie frică de judecata istoriei!


Marian STAŞ

Bucureşti, 21 decembrie 2011


Addendum

http://scoala-pe-bune.blogspot.com/2011/01/len-2011-vs-pact-2007-no-comment.html

http://scoala-pe-bune.blogspot.com/2011/07/din-nou-despre-bacalaureatul.html

http://scoala-pe-bune.blogspot.com/2011/08/ib-ce-inseamna-ce-contine-de-ce-merita.html

http://scoala-pe-bune.blogspot.com/2011/09/proiect-romania-pe-bune-conversatie.html

http://scoala-pe-bune.blogspot.com/2011/10/curat-murdar-garantat-vanghelie.html

3 comentarii:

  1. Ma bucur draga Marian, ca ai ramas fidel valorilor si convingerilor tale. Si ca ai puterea sa le promovezi ca un lider AUTENTIC.
    Stii insa ,mai bine ca oricine care sunt etapele unei schimbari reale, incepand cu frica si disconfortul si terminand cu asumarea schimbarii si pusul pe treaba. Una din amaraciunile mele, dupa peste 30 de ani de experienta, este ca una din pisicile negre ale schimbarii este chiar in curtea tagmei noastre profesoricesti. La intrebarea, adresata unor colegi : " Spune-mi sincer, ce preferi sa facem o schimbare mica dar autentica asumata fiecare sau sa mai facem o hartie la DOSAR...? Raspunsul(sincer) este....aproape invariabil " mai bine faca o hartie la dosar, dar sa ma lase naibii in pace" !!. NU inseamna ca asta e cauza majora a incremenirii in proiect. Daca mai socotim si educabilul cel de toate zilele. ca un robotel, si parintii care vor CRETA si TABLA, si pe profesor spetindu-se sa umple table intregi, nicicum metode activ- particiupative( ce prostie mai e si asta...?!), atunci amaraciunea...Realitatea scolii noastre de toate zilele este una , iar teoria si birourile sunt cu totul altceva. Ar trebui intai desfiintat Ministerul Educatiei si apoi inceputa treaba, dar asta e utopie pura.
    prof. Florinte CATARGIU

    RăspundețiȘtergere
  2. ce repere? ...uitam ca nu vom putea schimba dinozaurii, oricum sunt ei curricuLULE, poti fi ei anti repere?..

    RăspundețiȘtergere